Moi Päiväkirja!

Mä en ookkaan päässyt muistaakseni ikinä ennen kirjottaan tänne, kun naisilla on aina niin paljon asiaa etten mä viitsi omia juttujani tyrkyttää. Mä keskityn yleensä enemmän livekommentointiin, sanon asiani suoraan päin kuonoa reaaliajassa enkä turhia löpise netissä. Nyt teen kuitenkin poikkeuksen.

Ihminen otti mut leipurimestariksi tässä yks päivä, oon kuulemma lauman ainoa jolla ei tule vakuumipumppu aivojen tilalle kun ruokaa on näkyvissä. Tytöt ei tajua, että maksa on hyvää vasta kun se on kypsää.

Tässä "piparitaikina" on menossa uuniin jähmettymään. Tämä vaihe oli mulle vielä ihan helppo, edellä mainituista syistä:

 

Sit taikina tuli uunista, ja ihminen palotteli sen piparimuoteilla:

 

Tää vaihe rupes tekemään jo tiukkaa, enkä jostain syystä enää saanut jäädä itekseni pipareiden kanssa tiskipöydälle.

 

Keittiössä oli kokkauksen aikana taas vähän ruuhkaa:

Sitten piipparit meni vielä uuniin piiiitkäksi aikaa, ja sit ne pakattiin pusseihin enkä mä enää nähnyt niitä, eikä ihminen muistanut ottaa niistä valmiina edes kuvaa. Onneks jätepaloja jäi paljon, ja niitä ollaankin sitten naposteltu! Ruuanlaitto ja tämmönen lihaisa leipominen on aina ollut mulle tärkeetä, päivystän aina keittiössä kun siellä tapahtuu jotain. Kuivurissa kuivuvia lihoja mä vahdin aina silmä kovana ja kieli pitkänä, vahdin ja vahdin, en ota ite tietenkään, mutta en kyllä päästä ketään muutakaan karvaista kuivurin lähelle. Yks päivä jouduin murtautumaan keittiöstä olkkariin kuivurivahtiin, kun ihmiset jätti kuivurin olkkariin, meidät keittiöön ja lähtivät ite jonnekin. Pakkohan sitä oli mennä vahtimaan! Ei kissoista voi tietää, ja ties kuka murtautuu pihan ovesta sisään kun haistaa mun kuivumassa olevat herkut!

Tänään meillä kävi Kikkaraiset kylässä. Mä oon aina sanonut, että Tyyne on hullu ja sukua sille Cujolle joka joskus oli telkkarissa, joko tekin uskotte?

 

Hulluja ne oli kyllä kaikki! Alma oli aika järkevä, tosin se rupes kuskaamaan mun luita ympäriinsä, ja kiipes Ursula perässään yläkertaan syömään kissanruokia. Eiks ne tiedä, että se on ihan kiellettyä?? Mä oon tienny aina! Muistaakseni.

 

Sit käytiin vähän pihallakii. Tytöt pissi sinne monesti, se oli kivaa:

 

Aromiperä-Alma:

 

Aiemmin viikolla Kikkaraisten ihminen antoi meille taas sen jonkun Hirveen luita, Hilma omi ne kaikki tietysti itselleen. Mäkin oisin mielelläni pitänyt luuta tyynynä! Ja pidinkin kyllä, heti kun ne vapautu. Ja vahdin niitä. Vahdin, vahdin ja vahdin.

 

Mutta eipä mulla muuta, ehkä taas joskus kirjottelen tänne. Heippa!

T: Taneli