Moi Päikkis! 

Oon taas täällä Hesassa käymässä. Tiistaina käytiin Espoon kurapelloilla köpöttelemässä, aika tyhmää kun ei oo lunta ja tassut likaantuu ja massu kastuu. Eilen käytiin jossain Arabiassa kahtomassa jotain koskee, ja sit kierrettiin illalla Töölönlahti. Mullon kuulemma taas se aika vuodesta eli lirilöröpäivät, enkä oo päässy koirapuistoihin vaikka täällä on niitä paljo. Eilen kyllä ehdin pissiä neljästi yhtä koirapuistoa ohitettaessa, ihminen meinas jo hermostua. Mutta mulla on just nyt tosi paljon hajuasiaa pojille, ni pakko oli liritellä.

Pupuja täällon varmaan vielä enemmän kuin ennen, aamulenkilläkin nähtiin 7 vaikka ei tehty ees pitkää kiekkaa. Ihminen näki luennolle ajellessaan kuulemma koiran, jolla oli pupu suussa! Ylpeenä oli kuulemma köpötellyt, häntä pystyssä ja rinta röyheenä. Onneks mä en nähnyt sitä, olisin tullut tosi kateelliseksi. Oon kyllä jo tajunnut, että hihnassa on turha töytyytellä pupuja kohti, vaikka ne siinä nenän eessä poukkoilevatkin. Hyödyllisempää on, kun pupun nähdessäni rupeen tuijottamaan ihmistä niin se antaa namia. 

Täällä osaa muuten vastaantulevat koirat käyttäytyä hyvin, niinku mäkin. Mä kun en ees viitti vilkasta jos vastaan tulee räyhääjiä tai vaanijia tai hötkyilijöitä, vaan kattelen ihmistä tai eteenpäin ja jatkan matkaa. Täällä oon nähny jopa hienosti käyttäytyviä kääpiöpinsereitä, niitä ei kotipuolessa kyllä oo näkynyt yhtään!! 

Terkuin,

Hilma