Mulla on tänään kuulemma synttärit! Vietin sitä luistelulenkillä, sekä nassuttamalla broilerin kauloja. Sit sain kaks i-iih-iih-iih-iih-hanaa vinkulelua, auton ja junan, jotka tosin ihminen kuulemma voitti aiemmin viikolla arpajaisista. Mutta ei se mua haittaa, pääasia että ne on nyt mun!

En oo kauheesti muuttunut tässä viiden vuoden aikana, ehkä vähän kasvanut jos ihan tasan viiden vuoden takaiseen vertaa. Tykkään edelleen naiskoirista, leluista, juoksemisesta ja kaikesta touhottamisesta, mutta en vieläkään tykkää useimmista uroskoirista, kaikista vieraista ihmisistä, lapsista, enkä matolääkkeen syönnistä.

Tässä oon viikon vanha. Kuvassa saattaa olla myös veljeni, mutta oon aika varma että se oon mä:

 

Tässäkin oon luultavasti mä Oona-äipän kanssa neliviikkoisena:

 

Tässä oon kuusviikkoinen, mä oon toi tyytyväisen näköinen jolla on valkea viiru rinnassa:

 

Näissä oon kaheksanviikkonen:

 

Ja tässä oon mummun ja vaarin luona n. 3kk iässä:

 

Tässä oon suunnilleen vuoden ikäinen. Palloja ne on saippuakuplatikin!

 

Ja tässä 2 ½-v:

 

Oon ehtinyt harrastella kaikenmoista, mutta nykyisin en kauheesti harrasta enää muuta kuin ulkoilua ja soffailua ja nuorempien kurissa pitämistä. 11 kk iässä pääsin pentukurssille, jonka jälkeen vähän aikaa rallattelin kotitokossa, jonka jälkeen ihmiset eksyivät kanssani pelastuskoirahommiin. Tykkään älyttömästi jäljestää, ja esineruutu on ihan huippuu! Haku on myös kivaa, ja raunioilla oonkin siinä aika haka, mutta metsässä kuulemma oon liian hidas. En usko! Nykyisin ihminen harrastaa noita juttuja enimmäkseen vaan Hilman kanssa, mutta mä pääsen melkein aina treenien jälkeen koko mun haaremin kanssa lenkille, ja se on melkein yhtä kivaa! Agilityn alkeiskurssinkin kävin, mutta ihmisillä ei kuulemma riitä motoriikka siihen, enkä sitten sen enempää sitä ole päässyt harrastamaan. Kokeissa oon käynyt yhden BH-kokeen verran, ja mut on luonnetestattu pistein +144 (toimintakyky +1, terävyys +3, puolustushalu +3, taisteluhalu -1, hermorakenne +1, temperamentti +3, kovuus +1, luoksepäästävyys +3, laukauspelottomuus + laukauskokematon).

Näyttelyissä oon käynyt 7 kertaa, mutta mulla on muka kuulemma jotain vikaa hampaissa, enkä oo yhtä varasertiä paremmin niissä pärjännyt. Musta sekin on kyllä hyvin! Ja niin ihmistenkin mielestä, meikäläisiä kun on kääkkäkehissä aina melkein ainakin sata.

Ihan hyvät hampaat, eiks ookkin:

 

Ja sitten kuvia tämän päivän lenkiltä:

Kuva: Tiina Rissanen

 

Naisilta lähtee jalat alta kun mä oon lähellä:

Kuva: Tiina Rissanen

 

Lopuks sain jahdata lumppareita! Sain kaikki kiinni, ja sit parin tunnin kuluttua pissitti kamalasti.

 

Laitan kohta tänne vielä kaksi videota, jahka ihmiset saa ne katselukuntoon...

T: Taneli viis vee