Moi päikkis! En ookkaan aikoihin ehtinyt kirjotella, mutta nyt on niin tärkeetä asiaa että pakko on kirjottaa!

Mulla on ollut taas pisiliriaika, ja ihmiset on pitkään suunnitelleet että seuraavasta pisiliriajasta mut viedään Ruotsiin katsomaan Vitoa. Ja sinnehän sitten mentiin.

Ensin mentiin mummun ja vaarin luokse Porvooseen, ja jätettiin kissat ja kääpiöt sinne hoitoon. Mä kokeilin ikkunalaudalla nukkumista, mahduin ihan hyvin siihen.

 

Sitten ajettiin Turkuun. Ihmisillä oli hirvee huoli siitä että mun piti pissiä ja kakkia koko seuraavan puolen vuorokauden edestä, ja niinhän mä sitten lirittelin ja kakkailin. Käytiin siinä ohessa katsomassa Turun linnaa, ja mä leikin linnanneitoa.

 

Sitten mentiin isoon laivaan, ihmiset luuli etten uskaltas käppäillä kannella, mutta tietysti mä uskalsin! Ja pissinkin sinne. En tosin siihen ällöön koiranvessaan, mutta sen viereen.

 

Nukuttiin laivassa yö, ja sitten lähdettiin taas ajelemaan melkein 700 km. Ajettiin tuntitolkulla, mutta onneks mulla oli matkaeväät mukana ja pysähdeltiinkin tosi monesti. 

 

Pysähdyttiin Kolmårdenissa, joka oli Tropicariota lukuunottamatta kiinni. Siellä oli kuulemma haita ja lepakoita ja kaikkee, mutta mä vaan oottelin autossa.

Ja sit mäkin olin siellä, olipahan joku elukka jota katsella.

 

Matkalla pysähdyttiin myös Brahehus-linnan raunioita katsomassa, sain taas leikkiä linnanneitoa.

 

Perillä Sjöbossa oli Vito-herra vastassa, ensin leikittiin ja sitten oltiin hankalissa asennoissa. Ihmiset valittelivat, että jalat puutuu, mutta arvatkaa vaan oliko mulla ja Vitolla vähän vaikeempi asento!

 

Viton lisäksi siellä oli kaksi pinseriä, Viton äiti Pilar ja puolisisko Pinky, mutta tyhmät ihmiset ei ottaneet niistä yhtään kuvaa! Trolla- ja Joker -kissoista tajusivat sentään yhden kuvan ottaa:

 

Vaikeita asentoja harjoteltiin vielä lauantainakin, mutta ei sentään koko päivää. Väliajalla käytiin tallilla katsomassa karvajalkaisiakanoja ja Börje-heppaa.

Sunnuntainakin vielä harjoteltiin asentoja, ja sitten lähdettiin ajamaan takaisin Tukholmaan.

Tässä oon mä ja taustalla mun laiva:

Ja tässä on mun hytti ja mun sänky:

 

Lopulta kun päästiin kotiin, olin tosi väsynyt, enkä tykännyt yhtään Tanelista:

 

Nyt meen takas lepäämään! 

Terkuin,

Hilma